Hoe maak ik een goede melding van mijn probleem?

  Helpdesk

Probleem

Er zijn 2 mogelijkheden:
Mogelijkheid 1: Een probleem melden per e-mail gericht aan helpdesk@kb.jdr-packet.be
Mogelijkheid 2: Een dringend probleem kan telefonisch worden gemeld.

Mogelijkheid 1:

Graag een beknopte omschrijving van het probleem meedelen.
(Welke applicatie gebruik je? Welk gedrag/probleem ervaar je? Welk gedrag had je verwacht? …)
Het toevoegen van een screenshot van de foutmelding of het venster waar het probleem zich voordoet kan handig zijn.

Mogelijkheid 2:

Tijdens de kantooruren (8u30 – 17u30) kan er ingebeld worden naar de helpdesk.
Graag ook een beknopte omschrijving van het probleem melden. Wij proberen je dan zo snel mogelijk te helpen.
Buiten de kantooruren staat een wachtdienst ter beschikking aan een verhoogd tarief.

Hoe kunnen we je scherm overnemen vanop afstand? 

Onze helpdesk kan op verschillende manieren je helpen om je probleem op te lossen.

Wanneer je ons aan de lijn hebt, kunnen we uw scherm overnemen. U dient daarvoor de stappen op de volgende pagina te volgen: Hulp op afstand – Windows 10

Screenshot nemen?

Druk gelijktijdig op de ‘Windows logo key+ PrtScn’. Je scherm zal kort even dimmen en een screenshot van je schermen(en) zal opgeslagen worden in de map Screenshots / Schermopnamen onder de standaard folder voor afbeeldingen.

Meer informatie kan je op de volgende bron vinden: hoe een screenshot maken

Je kan ook de stappenbeschrijving of psr.exe (problem step recorder) gebruiken als dit om een complex probleem gaat.